Často kladené otázky
- Obecné otázky
- Nákup aktuálního nebo staršího vydání
- Digitální předplatné
- Mám promo kód
- Informace o mém předplatném
- Čtení časopisu
- Můj profil
- Už jsem někdy měl/a nebo mám digitální předplatné jinde
- Pokud máte potíže
Obecné otázky
1. Co je to digitální předplatné?
Digitální předplatné znamená přístup do on-line čtečky po dobu jednoho předplaceného období (3 kalendářní měsíce). Během tohoto období můžete číst všechna vydání zvoleného časopisu na různých zařízeních – tabletu, chytrém telefonu a samozřejmě také na počítači. Kromě toho ale máte také jako bonus přístup do archivu, tedy i k vydáním, která vyšla před počátkem vašeho předplatného. Po skončení předplaceného období se automaticky provede platba na další období (3 kalendářní měsíce), pokud předplatné ve svém profilu nezrušíte.
2. Co je to jedno vydání?
Jedná se o zakoupení přístupu k jednomu vydání. Zakoupit si můžete přístup k aktuálnímu vydání časopisu, nebo k jinému vydání z archivu. Výběr data vydání provedete při prvním zadání kódu, který dostanete po zaplacení. Datum již poté nelze změnit. Číst vybrané vydání můžete po dobu 365 dní od zaplacení. Kód lze použít maximálně desetkrát.
3. Můžu si koupit pouze jeden výtisk časopisu?
Ano, jedná se o „Jedno vydání“. Zakoupit si jej můžete přímo na stránce vybraného titulu.
4. Můžu si koupit starší vydání?
Ano, při prvním použití zakoupeného kódu si můžete vybrat, které vydání chcete číst. Starší vydání časopisů jsou k dispozici v archivu.
5. Je možné zakoupit digitální časopis dopředu?
Jeden výtisk časopisu v elektronické podobě není možné zakoupit dopředu. Pro nadcházející vydání je zde digitální předplatné, při kterém získáte přístup ke všem vydáním daného předplaceného kalendářního období.
6. Pokud obnovím předplatné po delší době, uvidím opět vydání z předchozího předplatného?
Vždy po obnovení digitálního předplatného máte přístup do archivu, který je pro předplatitele digitální podoby časopisu zdarma. Uvidíte tedy vždy všechna vydání uložená v archivu.
7. Mohu mít přístup i do archivu?
Přístup do archivu je zdarma k dispozici všem předplatitelům digitální podoby časopisu.
8. Jak daleko sahá archiv?
Archiv časopisů zahrnuje všechna vydání za posledních několik let.
9. Kde si mohu předplatit tištěné vydání časopisu?
Tištěné časopisy si můžete předplatit na: www.jenprocasopisy.cz
nebo nás kontaktujte na telefonu 225 555 666.
Oddělení péče o zákazníky je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.
10. Mohu si časopis nebo jeho část vytisknout?
Časopis, resp. jeho část lze vytisknout přímo z internetového prohlížeče, a to pouze pro vlastní potřebu.
11. Kdo může na webu nakupovat digitální předplatné?
Na tomto webu může nakupovat digitální předplatné pouze fyzická osoba nepodnikatel. Osoby povinné k dani (fyzické osoby podnikatelé a právnické osoby) mohou nakupovat digitální předplatné pouze přes oddělení péče o zákazníky na telefonu 225 555 666 či e-mailu .
12. Co je sídlo příjemce služby?
V souvislosti s právními normami platnými od 1. 1. 2015, musíme u elektronických služeb ověřovat sídlo příjemce služby. Při nákupu se vás tedy ptáme na tyto údaje, které musíte pravdivě uvést.
13. Co když se sídlo příjemce služby změní?
Sídlo příjemce služby musíte aktualizovat ve svém profilu dle skutečného stavu.
Nákup aktuálního nebo staršího vydání
1. Jak se dá zaplatit nákup jednoho digitálního vydání?
Jedno digitální vydání je možné zaplatit pouze platební kartou (přes zabezpečenou platební bránu prostřednictvím kreditní/debetní platební karty).
2. Jak probíhá nákup jednoho vydání?
Nákup jednoho digitálního vydání probíhá platební kartou. Musíte nejprve zadat e-mailovou adresu, na kterou vám kód zašleme. Zvolte také Stát (sídlo příjemce služby) a klikněte na „Zaplatit kartou”. Budete přesměrováni na zabezpečenou platební bránu, kde zaplatíte. Po úspěšném zaplacení budete přesměrování zpět na čtečku, kde si vyberete požadovné vydání časopisu. Na zadanou e-mailovou adresu vám současně zašleme potvrzení o platbě a kód, který je nutný pro přístup k jednomu vydání časopisu. Pokud zůstanete na stránce, kam jste byli přesměrování z platební brány, není nutné kód zadávat. Kód je již předvyplněný. Pro čtení v jiném prohlížeči je již nutné kód zadat znovu.
3. Kam zadám kód z e-mailu?
Stačí kliknout na URL adresu uvedenou v e-mailu, který vám zašleme po uhrazení částky za přístup k jednomu vydání. Kód můžete zadat také na adrese www.jenprocasopisy.cz/kod
4. Jak dlouho můžu číst jedno vydání?
Jedno vydání je přístupné desetkrát (čili na deset zadání kódu), který získáte po nákupu. Kód je platný po dobu 365 dní od zaplacení. Po zadání do prohlížeče v něm kód zůstane uložen až 24 hodin (v případě, že se z kódu neodhlásíte nebo si nevymažete historii prohlížeče).
5. Co když vyčerpám počet přístupů k jednomu vydání?
Pokud zadáte kód desetkrát nebo uběhne 365 dní od zaplacení přístupu, stane se kód neplatným. Pak již není možné se ke čtení časopisu vrátit.
6. Mám přístup do archivu?
Nákup jednoho digitálního vydání časopisu dovoluje přístup pouze k vybranému vydání. Přístup do archivu je určen pouze pro předplatitele digitální podoby časopisu.
7. Dá se jednorázový nákup vypovědět?
Jednorázový nákup se nedá vypovědět.
Digitální předplatné
1. Jak se platí digitální předplatné?
Digitální předplatné funguje na bázi opakovaných plateb, proto je umožněna pouze platba kreditní/debetní kartou. Pro jiné platební metody nás kontaktujte na telefonu 225 555 666 nebo e-mailem na . Oddělené péče o zákazníky je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.
2. Jak koupit digitální předplatné?
Nákup probíhá přímo na stránce konkrétního časopisu. Pro nákup předplatného je nutné zadat několik údajů. Jedná se o tyto registrační údaje: e-mail, jméno, příjmení a heslo. Pomocí e-mailu a hesla se budete přihlašovat ke čtení časopisu. Po kliknutí na tlačítko „Zaplatit kartou” budete přesměrováni na zabezpečenou platební bránu, kde zaplatíte předplatné. Po úspěšném zaplacení budete přesměrování zpět na web a přepnuti do digitální čtečky časopisu. Pokud se vám platba nepodaří, můžete ji zopakovat ve svém profilu.
3. Co když nemám povolené platby kartou přes internet?
Kontaktujte svoji banku, která vám platby přes internet povolí. Většina bank nabízí svým klientům aktivaci platební karty pro platby přes internet zdarma. Kromě toho musíte mít také nastaven limit pro platby přes internet. V době platby (i v případě opakované platby), je nutné mít nastavený limit minimálně na cenu předplatného.
4. Co je to opakovaná platba?
Díky opakované platbě nemusíte myslet na to, že je potřeba uhradit každé tři měsíce platbu za předplatné. Funkčnost je obdobná jako u pravidelného příkazu k úhradě z vašeho bankovního účtu. Při zadání karty v zabezpečené platební bráně při nákupu čtvrtletního předplatného se karta do systému bezpečně uloží a každý 3 měsíce se pravidelně z karty strhne čtvrtletní úhrada za přístup k vydáním zvoleného časopisu. V době každé nové platby je nutné mít na účtu dostatek finančních prostředků, zároveň mít povolené platby přes internet a nastaven minimálně limit na cenu předplatného. Den, kdy bude opakovaná platba uskutečněna, najdete ve svém profilu. Zde je možné zrušit předplatné a s ním také opakovanou platbu.
5. Co dělat, když chci změnit číslo karty pro opakovanou platbu nebo mojí platební kartě končí platnost?
V této situaci je potřeba si vytvořit úplně novou objednávku a u původní objednávky zrušit předplatné a s ním také opakovanou platbu.
6. Co se stane, když se opakovaná platba nepodaří?
Opakovaná platba se nemůže uskutečnit, jestliže nemáte na účtu dostatek finančních prostředků, máte zakázané platby přes internet nebo máte vyčerpán limit na platby přes internet. V takovém případě vás budeme informovat e-mailem a zároveň tuto informaci najdete ve vašem profilu, kde naleznete i tlačítko „Objednat znovu“. Zde můžete platbu provést. Pokud platba neproběhne z technických důvodů na straně platební brány, bude se opakovat do té doby, dokud se platba nepodaří. V případě dotazů nás můžete kontaktovat mailem na adrese: nebo na telefonu 225 555 666. Oddělení péče o zákazníky je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.
7. Co když chci využít jinou platební metodu, než uvádíte?
Pokud vám nevyhovují platební možnosti pro nákup digitálního předplatného, můžete nás kontaktovat mailem nebo telefonicky 225 555 666. Oddělení péče o zákazníky je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.
8. Musím se registrovat?
Registrace probíhá při prvním nákupu digitálního předplatného. Vyžaduje pouze váš e-mail a heslo, které slouží pro přihlášení do systému. Dále zadáváte jméno a příjmení pro vaši identifikaci.
9. Za jak dlouho od platby začne fungovat digitální předplatné?
Digitální předplatné je aktivní od chvíle úspěšné platby a končí v okamžiku, kdy bude předplatné ukončeno – ať už z důvodů neplatné platby nebo vašeho rozhodnutí. Nejdříve však na konci zúčtovacího období (den před následující platbou).
10. Kde získám doklad o zaplacení?
Doklad o zaplacení vám zašleme při každé opakované platbě e-mailem. Dále ho také najdete ve svém profilu, kde si můžete doklady o zaplacení vytisknout. Jsou zde k dispozici doklady o zaplacení za poslední rok.
11. Co dělat, když si chci koupit více titulů v digitální podobě?
Každý titul je třeba zakoupit samostatně. Kromě časopisů uvedených na webu www.jenprocasopisy.cz si můžete zakoupit také časopis TÉMA na www.etema.cz, deník MF DNES na www.mfdnes.cz nebo deník Lidové noviny na www.lidovenoviny.cz. Na všechny servery se přihlašujete jedním účtem.
12. Mohu zde koupit i předplatné pro firmu?
Pro nákup většího množství přístupů do čtečky časopisů nás kontaktujte na e-mailu nebo na telefonu 225 555 666. Oddělení péče o zákazníky je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.
13. Co dělat, když potřebuji fakturu?
O fakturu můžete požádat na adrese nebo telefonu 225 555 666. Oddělení péče o zákazníky je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.
Mám promo kód
1. Kam zadám promo kód?
Promo kód zadejte na adrese www.jenprocasopisy.cz/kod
2. Je potřeba se při zadání promo kódu registrovat?
Registrace probíhá po zadání promo kódu. Vyžaduje pouze váš e-mail a heslo, které slouží pro přihlášení do systému. Dále pak zadáváte jméno a příjmení pro vaši identifikaci. Pokud již účet máte, bude po zadání vašeho e-mailu požadováno pouze heslo pro ověření.
3. Jak poznám, do kdy mi platí předplatné?
Platnost předplatného najdete ve svém profilu.
Informace o mém předplatném
1. Kde zjistím, jak dlouho mám ještě předplatné?
Informace o předplatném je uvedena ve vašem profilu. V případě, že máte klasické digitální předplatné, vidíte zde datum příští opakované platby. Pokud máte předplatné na dobu určitou (nákup byl proveden např. na našem zákaznickém centru), je zde uvedeno datum konce předplatného.
2. Kdy se opakuje další automatická platba?
Čtvrtletní automatická platba se opakuje po 3 měsících, vždy ve stejný den v měsíci jako byla provedena první platba. Pokud tedy začnete platit předplatné 15. 1., bude další platba provedena 15. 4. a následně každý 15. den v každém třetím měsíci. Toto datum vidíte vždy ve svém profilu (je to datum příští nejbližší opakované platby).
3. Co mám dělat, když chci zrušit předplatné?
Pro zrušení předplatného jděte do svého profilu, kde pod informací o předplatném najdete odkaz na zrušení předplatného.
4. Mohu zrušit předplatné před vypršením doby, na které bylo zakoupeno?
Předplatné můžete zrušit kdykoliv. Ukončení předplatného však proběhne až po posledním dni předplaceného období.
Čtení časopisu
1. Kde všude se dá časopis číst?
Digitální časopis můžete číst v prohlížeči www stránek na počítači, chytrém telefonu nebo tabletu.
2. Jak se ovládá čtečka?
Ovládání čtečky je velmi jednoduché. Obrázkový návod najdete zde.
3. Musím si do telefonu nebo tabletu instalovat aplikaci?
Ne, není potřeba nic instalovat. Stačí jen zadat adresu do internetového prohlížeče, přihlásit se a číst. Pro pohodlnější přístup doporučujeme vytvořit si záložku, nebo zástupce na plochu.
4. Jak si zřídit rychlý přístup na čtení z telefonu nebo tabletu?
Stačí otevřít internetový prohlížeč v telefonu či tabletu, přejít do čtečky časopisu a poté si vytvořit zástupce na plochu. Kliknutím na zástupce na ploše se pak dostanete přímo do čtečky.
5. Dá se číst offline?
Ano. Offline se dá číst jedno vydání jednoho časopisu. Je však zapotřebí si nejprve na internetovém připojení požadovaný časopis stáhnout. Data se uloží do lokální paměti zařízení a vy poté můžete číst offline.
6. Jak si stáhnu časopis do PC, telefonu nebo tabletu?
Časopis si stáhnete kliknutím na ikonku v pravém rohu čtečky. Návod najdete zde. Data se poté stáhnou do lokální paměti. Z lokální paměti ale data nejdou samostatně otevřít. Lze je zobrazit pouze ze čtečky časopisu.
7. Můžu časopis číst z více zařízení?
Časopis můžete číst až z pěti zařízení. Pokud některé z nich nepoužíváte, stačí ho smazat ve svém profilu. Poté můžete zařízení nahradit jiným.
8. Jak si odstranit zařízení, ze kterých už nečtu?
Na svém profilu přejděte do sekce „Aktivovaná zařízení”. Zde máte seznam všech zařízení, z nichž jste do čtečky přistupovali. U každého zařízení je znázorněn obrázek křížku či otevřené knihy a také datum a čas, kdy bylo naposledy použito. Otevřená kniha značí zařízení, z něhož aktuálně přistupujete do čtečky. Toto zařízení nelze odstranit. Ostatní zařízení odstraníte jednoduše tím, že kliknete na křížek. Zařízení lze odstranit nejdříve po 24 hodinách od prvního přístupu.
10. Jak se dostanu do archivu časopisu?
Do archivu časopisu se můžete dostat přímo ze čtečky, když kliknete v horní liště na ikonu kalendáře. Máte také možnost kliknout na datum aktuálně čteného vydání, které vás přesměruje na přístup k archivu.
11. Jak se přihlásím ke čtení na jiném zařízení?
Na jakémkoli zařízení stačí v internetovém prohlížeči zadat URL adresu čtečky www.jenprocasopisy.cz a poté se přihlásit svými přihlašovacími údaji. Přihlásit se můžete v pravém horním rohu přes odkaz „Přihlásit“.
12. Musím se pokaždé ze zařízení odhlásit?
Z bezpečnostních důvodů byste se měli odhlašovat vždy. Obzvlášť pokud přistupujete ze zařízení, které není vaše, nebo ho využívá více osob. Pokud se neodhlásíte, funkčnost čtečky to nijak nemění. Zařízení zůstává aktivované, dokud ho nevymažete ze seznamu na svém profilu.
Můj profil
1. Jak se odhlásím?
Odhlásit se můžete ve svém profilu. Tlačítko “Odhlásit” najdete pod změnou hesla. Nebo také kliknutím na ikonu "vypínače" v pravém horním rohu v šedé liště.
2. Jak si změním heslo?
Změnit heslo si můžete ve svém profilu. Stačí kliknout na tlačítko „Změna hesla“. Zobrazí se vám formulář, do kterého zadáte stávající heslo a následně nové heslo. Nové heslo zadáváte pro kontrolu dvakrát. Heslo si můžete změnit také pomocí odkazu pro změnu hesla www.jenprocasopisy.cz/heslo.
3. Dá se změnit e-mail?
E-mail je unikátní identifikace vaší osoby. Nelze ho proto měnit.
4. Mohu změnit svoje jméno a příjmení?
Změna jména a příjmení je možná pouze prostřednictvím žádosti odeslané na e-mailovou adresu .
5. Co znamenají ikony u aktivovaných zařízení?
Tužka u zařízení vám umožňuje jeho přejmenování v systému čtečky. Máte možnost upravit si jméno zařízení tak, aby vám pojmenování bylo příjemné a měli jste přehled o používaných zařízeních.
Křížkem můžete dané zařízení smazat. Pokud ale má zařízení ikonu času nebo otevřené knihy, nelze ho smazat. Zařízení s ikonou času jste poprvé použili před méně jak 24 hodinami. Zařízení s otevřenou knihou je právě aktivní zařízení, ze kterého přistupujete.
Už jsem někdy měl/a nebo máte digitální předplatné jinde
Mám předplatné v Alza nebo Floowie
Protože se jedná o aplikace třetích stran, nemáme k dispozici vaše přihlašovací údaje. Čtečku časopisu na adrese www.jenprocasopisy.cz proto není možné využívat. Můžete si však účet vytvořit a pro další období si zakoupit předplatné již přímo u nás.
Pokud máte potíže
1. Platba kartou nebyla úspěšná
Pravděpodobně nemáte dostatek finančních prostředků na kartě, nemáte povolené platby přes internet nebo máte nastaven nízký nebo žádný limit pro platby přes internet. Zkontrolujte tedy, zda se nejedná o jeden z těchto důvodů. Všechny výše uvedené důvody vyřešíte ve svém internetovém bankovnictví nebo u své banky. V případě, že je na vaší straně vše v pořádku, kontaktujte nás mailem na adrese nebo na telefonu 225 555 666 (Call centrum je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.).
2. Co dělat, když chci změnit číslo platební karty nebo mojí platební kartě končí platnost?
V této situaci je potřeba si vytvořit úplně novou objednávku a u původní objednávky zrušit předplatné a s ním také opakovanou platbu.
3. E-mail nelze zaregistrovat
Pokud váš e-mail nelze zaregistrovat, je to z toho důvodu, že již v naší databázi existuje. Buď jste se u nás již zaregistrovali (máte vytvořen účet v rámici dalších titulů či služeb poskytovaných společností mafra, a. s. - MF DNES, Lidové noviny, časopis TÉMA), nebo se na váš e-mail zaregistroval někdo jiný. Heslo pro váš účet/e-mail můžete resetovat, a to na stránkách www.jenprocasopisy.cz/heslo. Zadejte váš e-mail a klikněte na tlačítko „Obnovení hesla“. My vám zašleme e-mail s odkazem pro vytvoření nového hesla.
4. Nedaří se mi přistoupit k zakoupenému vydání (jednorázový nákup)
Vyčerpali jste počet přístupů pro daný kód (maximálně deset použití) nebo uběhl již jeden rok od data zakoupení. Při použití kódu vám vždy oznamujeme, kolik použití ještě zbývá a do kdy je možné kód použít.
5. Promo kód je neplatný
Zkontrolujte, zda jste opravdu opsali promo kód správně. V případě, že ano, kontaktujte nás mailem na adrese nebo na telefonu 225 555 666. Oddělení péče o zákazníky je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.
6. Zapomněl jsem heslo
Na stránce www.jenprocasopisy.cz/heslo si můžete zažádat o změnu hesla. Na této stránce vyplníte váš registrační e-mail a kliknete na tlačítko „Obnovení hesla“. Na zadaný e-mail vám přijde zpráva s odkazem pro nastavení nového hesla. Klikněte na ni a postupujte dle informací na stránce.
7. Nemohu číst
Tento stav může nastat z několika důvodů:
- Neproběhla další platba pro následující měsíc – platba se např. nepovedla z důvodu nedostatku finančních prostředků na účtu, zakázání internetových plateb nebo vyčerpání limitu pro internetové platby. Předplatné se v tomto případě automaticky ukončilo, a to až do doby, než zadáte svou kreditní kartu znovu. O tomto stavu vás vždy informujeme e-mailem a zprávou ve vašem profilu.
- Vaše předplatné již není aktivní, protože jsme ho na vaši žádost ukončili nebo vám vypršela doba předplatného.
- Máte aktivováno pět zařízení a snažíte se přihlásit ze šestého – budete vyzváni k tomu, abyste si jedno z původních zařízení odstranili. Pokud to není možné (např. všechny zařízení jste přidali v posledních 24 hodinách), musíte počkat, až bude možné zařízení odstranit. Do té doby používejte zařízení, která již máte aktivována.
- Výjimečně mohou nastat technické potíže na straně čtečky. V případě, že se nemůžete do čtečky delší dobu přihlásit, kontaktuje nás na e-mailové adrese .
8. Ze čtečky mne to odhlašuje
Do digitální čtečky časopisů se dá přistupovat na jeden účet v jednu chvíli pouze z jednoho zařízení. Pokud se do čtečky přihlásíte ve stejné době z jiného zařízení, první zařízení bude ze čtečky odhlášeno.